דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין זוגיות רגילה לפי הספר וזוגיות אלטרנטיבית? 

מאת    [ 11/05/2010 ]

מילים במאמר: 738   [ נצפה 2612 פעמים ]

מהו ההבדל בין זוגיות רגילה "לפי הספר" וזוגיות אלטרנטיבית? / מאת יואב ברנזון

 

 

זוגיות "לפי הספר"

 

זוגיות לפי הספר היא זוגיות כמו שצריך ומקובל. בזוגיות לפי הספר בוחרים את בן הזוג "הנכון", מתחתנים בזמן הנכון, מביאים את מספר הילדים הנכון, גרים במקום הנכון וכיו"ב.

 

בזוגיות כזאת, זה נכון להתחתן עם בן הזוג הראשון או השני. זה נכון להתחתן בגיל מוקדם ולא אחרי גיל 25. זה נכון להתחתן בנישואים דתיים. זה נכון להביא ילדים כמה שיותר מהר אחרי החתונה. זה נכון לרכוש בית אחרי הנישואים. זה נכון לחיות ליד ההורים ולקבל מהם תמיכה. זה נכון ללכת למקצוע מפרנס, מקובל ואקדמי כדי להחזיק את המשפחה.  

 

 

 

זוגיות של "דת" 

 

זוגיות לפי הספר היא בעצם זוגיות "דתית". לא שואלים שאלות ולא חורגים ממה שמקובל ו"נכון", אלא מצייתים בצורה עיוורת למוסכמות ולציפיות החברתיות והמשפחתיות ופועלים בצורה אוטומטית.

  

בזוגיות כזאת, אסור לחרוג מהמקובל - ולכן כל חריגה נתפסת ככישלון אישי, כבגידה, כהרהורי כפירה וכלוזריות. אסור לתהות ולשאול שאלות מדוע נכון להתחתן דווקא בגיל מוקדם? או למה בכלל צריך להתחתן? למה חייבים להביא ילדים במהירות, ואם בכלל? מדוע חייבים לבחור במקצוע מקובל ונחשב ולמה אי אפשר להצליח בחיים בעיסוק שמעניין ומרגש? כל השאלות הללו אינן לגיטימיות כי הן נתפסות כסוג של מחשבות כפירה.

 

 

 

זוגיות מהחיים

 

זוגיות מהחיים היא זוגיות שמתרחשת תוך כדי החיים. היא אינה זוגיות "נכונה" לפי הספר, אלא היא חורגת מהספר לכל מיני כיוונים בלתי צפויים שהחיים עצמם מזמנים. 

 

בזוגיות כזאת, אין נכון ולא נכון. בזוגיות כזאת לא חייבים להתחתן בכלל, ודאי לא בנישואים דתיים. בזוגיות כזאת עושים ילדים כשמרגישים שהיג עהזמן. בזוגיות כזאת לא חייבים להתמסד עם בן הזוג הראשון או השני אלא רק שהזמן בשל לכך. בזוגיות כזאת אפשר לחיות היכן שרוצים, לאו דווקא ליד ההורים. בזוגיות כזאת מסתדרים לבד ולא חייבים לחיות לפי ציפיות החברה. בזוגיות כזאת ניתן להתחתן בכל גיל, וגם אחרי גיל 25 יש חיים שוקקים ומרתקים.

 

 

  

זוגיות "אישית"

 

זוגיות אלטרנטיבית היא זוגיות אישית. זו האלטרנטיבה לזוגיות מהספר והיא אישית לחלוטין. אנשים שחיים בזוגיות אישית במקום בזוגיות "דתית" מהספר בדרך כלל - יביאו ילדים מאוחר, יתחתנו מאוחר, לא יתחתנו בכלל, יחיו כידועים בציבור, יחיו בצורה חריגה ויצירתית מבחינה זוגית, לא יבחרו בהכרח את בני הזוג הנכונים, לא יעשו את הדברים הנכונים - אבל יחיו את החיים האישיים שלהם, חופשיים מהספר הצר והמגביל.

 

בזוגיות אלטרנטיבית מותר לשאול שאלות, להטיל ספק במקובל וב"נכון", מותר להתגרש, מותר לא להתחתן בכלל, מותר לא להביא ילדים, מותר לגור היכן שרוצים, מותר לבחור מקצוע שאוהבים, מותר להתאהב, מותר להתחתן בגיל מאוחר, מותר לבחור בן זוג "לא נכון" אבל מקסים, מותר לעשות טעויות, מותר לחיות ולא רק למלא ציפיות של אחרים, מותר לחפש אהבה, מותר לעשות החלטות לא מקובלות, מותר לשנות, מותר להיות שונים וחריגים. 

 

   

וטיפ לסיום: זוגיות לפי הספר אינה זוגיות אישית אלא העתק "דתי" תעשייתי ועיוור של נוסחה זוגית שחוקה. זוגיות אלטרנטיבית היא דוגמה חיה, גם אם לא מושלמת, של הייחודיות האישית של כל אדם ואדם.

 

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב